Stínohra dámy s deštníkem | Na výletě s Mary Poppins

pátek 30. listopadu 2018

Název: Na výletě s Mary Poppins | Autor: Héléne Druvert | Rok vydání: 2018 | Nakladatelství: edice Knihy Omega

Profil knihy na Goodreads

Umělkyně Héléne Druvert se mi nevědomky zapsala do paměti převyprávěnou verzí Fantoma opery, kterou jsem si poměrně nedávno objednala jako připomínku něčeho, co mám velmi ráda. O tom, že má na kontě i knihu s legendární Mary Poppins, jsem neměla ani ponětí, potom jsem ji ale viděla v českém vydání, kde mě okamžitě upoutaly nevinně vyhlížející siluety a dechberoucí hra světla, která se s tímto formátem pojila. A protože mám ilustrované knihy velmi ráda, okamžitě jsem ji zatoužila vlastnit.



Knihou provází krátký, poměrně jednoduchý příběh, ostatně přesně v takovém formátu, který ilustrace a stínohru doplňuje, nikoliv narušuje. Samotná magie se odehrává právě v okamžiku, kdy vezmete svítilnu, nebo mobil a stránky si nasvítíte – výsledný efekt, jak můžete vidět, stojí za to (úplně nový rozměr zábavy pak nastává ve chvíli, kdy si obrysy promítnete na strop, obzvlášť pokud je přítomno dítě).



Nové, úhledně sestavené a zabalené balení dlouholeté klasiky není jen o příběhu, který známe, ale i o moderním neméně kouzelném pojetí, které si každá klasika zaslouží. Byť je děj velmi zestručněný, potěší každého, kdo o Mary Poppins kdy četl, nebo ji viděl. A to i v podání nového filmu s Emily Blunt, který se do kin chystá už v prosinci.


Asi není příliš třeba dodávat, že si toto sváteční vydání Mary Poppins užijí dospělí, i děti. Těžko byste našli univerzálnější klenot, který potěší i toho nejnáročnějšího milovníka knih. Protože preciznost práci Héléne Druvert rozhodně nechybí.



Knihu můžete zakoupit na stránkách Knihy Dobrovský





Oficiální anotace:

Je krásné letní ráno a v třešňové aleji panuje klid. Michal s Janou běží do parku vyzkoušet nového papírového draka. Ale co se to na obloze rýsuje za stín? Nebude to Mary Poppins, která za dětmi přiletěla na návštěvu? 

Výlet s Mary Poppins doplňuje množství krásných a netradičních ilustrací, jež ve spojení s působivým příběhem dávají dohromady skutečně nezapomenutelnou knihu.

Recenzní výtisk poskytnut Knihy Dobrovský

Okomentovat